Umierający żołnierz ściskający księdza po tym, jak został trafiony pociskiem snajperskim.

dobre
   
słabe
    30


poprzednie Czy wiesz, że możesz użyć kursorów w lewo / prawo ? następne

Najlepszy komentarz:

raval87 tydzień temu, 10 marca 09:58
1  1

co to do diabła jest "pocisk snajperski"?!
12 lat zajmuję się strzelectwem i jeszcze o takim nie słyszałem

Prawdziwek tydzień temu, 10 marca 10:04
1  0

raval87 tydzień temu, 10 marca 14:14
0  0

@Prawdziwek: no i? nadal nie wiem co takiego jest w nim snajperskiego?

Arahaidax tydzień temu, 10 marca 21:28
0  4

@raval87: pocisk snajperski to pocisk który należał do snajpera ;)

rafau05 09 marca 2019 22:55
2  0

Zrozumiałem tytuł tak jakby to ksiądz dostał tym pociskiem

HomeAlone 09 marca 2019 23:35
1  2

@rafau05: nie wszyscy byli na lekcjach,kiedy uczono interpunkcji

OmReiki 10 marca 2019 08:44
0  0

@HomeAlone: W jaki sposób uczyli, skoro sami nie byli obecni na lekcjach, na których mieli wykładać? O ironio.

rafau05 10 marca 2019 09:46
0  0

@HomeAlone: jak oglądałem te wrzutę, nie było jeszcze przecinka. Poza tym ten przecinek w niczym nie pomaga bo dalej można ze zrozumieć ze ksiądz został postrzelony

Prawdziwek 10 marca 2019 09:55
0  0

@rafau05: ten przecinek był od samego początku xD i faktycznie "umierający żołnierz" nic nie wnosi, w tym zdaniu można się pomylić, że to ksiądz dostał

rafau05 10 marca 2019 15:32
0  0

@Prawdziwek: a może był przecinek. Co nie zmienia faktu ze on nic nie zmienia

monkey 10 marca 2019 06:10
0  3

Wojna to nieszczęście

looptroop120 ponad tydzień temu, 13 marca 12:08
0  0

@monkey: wojna to koszmar i jeśli z tym jak najszybciej nie skończymy niedługo może być dla nas za późno

raval87 10 marca 2019 09:58
1  1

co to do diabła jest "pocisk snajperski"?!
12 lat zajmuję się strzelectwem i jeszcze o takim nie słyszałem

Prawdziwek 10 marca 2019 10:04
1  0

raval87 10 marca 2019 14:14
0  0

@Prawdziwek: no i? nadal nie wiem co takiego jest w nim snajperskiego?

Arahaidax 10 marca 2019 21:28
0  4

@raval87: pocisk snajperski to pocisk który należał do snajpera ;)

raval87 ponad tydzień temu, 13 marca 14:35
0  0

@Arahaidax: na to wychodzi...

zbrzez dwa tygodnie temu, 12 marca
0  2

@raval87: ja przez pocisk snajperski rozumiem typ naboju, przystosowanego do strzelania z karabinów wyborowych.

raval87 ponad tydzień temu, 13 marca 14:41
0  0

@zbrzez: pocisk to pocisk, może być pełno płaszczowy, zapalający, przeciwpancerny, lekki itp. W karabinach wyborowych za zwyczaj używa się tego pierwszego. Ale jest to ogólnie stosowana amunicja wojskowa np. w karabinach maszynowych

zbrzez ponad tydzień temu, 14 marca 07:51
1  0

@raval87: to idź się doucz. i wsadź zwykły karabinowy 7,62x54R do SWD - jak trafisz stodołę z 500m to będziesz kozak. I to tylko przykład.

Adamo ponad tydzień temu, 14 marca 10:37
1  0

@zbrzez: karabiny np Mosina z pierwszej wojny pozwalały oddać celny strzał z ponad 800metrów. Więc czemu niby dziś strzelając identyczną amunicja z SWD nie dało by się trafić w stodołę?

zbrzez ponad tydzień temu, 14 marca 13:13
1  0

@Adamo: porównanie było groteskowe. zasięg mosina, mausera czy springfielda był duży - strzał na 1000m był możliwy o ile ktoś obliczył sobie opad pocisku (nie dostawało się tabelek jak w dzisiejszych czasach). Gorzej z powtarzalnością tej amunicji dlatego też dużo strzelców wyborowych samemu elaborowało amunicję. Dzisiaj innego typu pocisku używamy w zależności od jednostki z której strzelamy i do czego strzelamy. Dalej gro strzelców długodystansowych woli elaborowaną amunicję od tej z taśmy produkcyjnej.

Adamo ponad tydzień temu, 14 marca 22:33
1  0

@zbrzez: groteskowe? Powiedz mi z twojej strony to niewiedza ignorancja czy zwykła niegrzeczność? Jeśli chcesz o czymś się wypowiadać, to warto mieć choć podstawy wiedzy z temacie. Jak pewnie wiesz podczas pierwszej wojny światowej prowadzono ostrzał na dystansach 200- 600 metrów. Strzelcy wyborowi już wtedy potrafili oddać celów strzał na większych nawet dystansach.
Nie stosowano wówczas specjalnej amunicji. Przyrządy optyczne były w powijakach.
Zasięg pocisku był oczywiście większy i wynosił grubo ponad tysiąc metrów. Tu masz rację ale znów pojawia się cytuję:"opad"
Nie ma czegoś takiego. Jest tor lotu lub trajektoria lotu pocisku. Nie potrzebujesz żadnych tabel! Masz nastawy celownika po prostu! Mało tego z dzisiejszej dużo słabszej amunicji pośredniej masz np. w kbk ak nastaw celownika 600metrów. W starym kbk z kolba drewnianą był nastaw maksymalny 800metrów. Więc uwierz mi, że karabin z o wiele dłuższą lufa ma jeszcze większe nastawy.
Mówię tu o nastawach celowników mechanicznych, żebyś znów czegoś nie wymyślał.
Następnie, słowo elaboracja znaczy po prostu wypełnianie. Bez znaczenia w jaki sposób.
To co piszesz o ręcznym elaborowaniu przez strzelca amunicji to albo czysta fantazja albo jakiś pojedynczy przypadek faceta który ważył mierzył i zaciskał amunicję?
Nie wiem
Czy to pisanie ma sens, bo ja tu będę prostował a ktoś będzie wymyślał i tak możemy do oporu.
Polecam czytać uczyć się albo próbować dopiero potem się wypowiadać

Flacko 10 marca 2019 16:25
0  1

@raval87: oświeć nas

raval87 10 marca 2019 18:14
2  0

@Flacko: ja mam oświecać? to ja zadałem pytanie!,

tadeks6 11 marca 2019 09:17
1  4

Ammo wykorzystywane w broni snajperskiej zazwyczaj różni się od zwykłej ammo, głównie właściwościami balistycznych . Np w broni snajperskiej wykorzystywane są cięższe pociski p-panc z rdzeniem z węglika wolframu które mają bardziej płaską trajektorie lotu do tego mocniejszy proch nitrocelulozowy.
Tego typu amunicja mogłaby rozyebać zwykłą giwerę .
Oto słowo Boże ;-)

HomeAlone 11 marca 2019 13:57
0  3

@tadeks6: no i co panie raval87, twoje lata na strzelnicy poszły się yebać
Buehehehehehehehehehe hehe hehehehehe buehehehehehe

Paskudnik dwa tygodnie temu, 12 marca
0  4

@HomeAlone: rozjebaliscie mi system error 404 ;D popcorn i czytam a tu aż twardy dysk chuj strzela xD

zbrzez dwa tygodnie temu, 12 marca
0  0

@tadeks6: popieram kolegę. nawet zwykła amunicja kalibru .223 lub .308 posiada wersje przygotowane specjalnie do strzelań długodystansowych.

Adamo ponad tydzień temu, 15 marca 22:53
1  0

@zbrzez. Wprowadzasz ludzi w
Błąd. Piszesz swoje fantazje i oczekujesz uznania ich jako wiedzy?
Minus ode mnie pozostanie za treść, czyli za brednie. Mam nadzieję że to skłoni kogoś do tego by sprawdzić twoje fantazje i nie wierzyć we wszystko co jest napisane w necie.
Powodzenia w życiu. Sukcesów i jak najwięcej wpisów popartych rzetelną wiedzą a nie twoimi błędnymi wyobrażeniami.

Adamo dwa tygodnie temu, 12 marca
1  1

@tadeks6: no nie do końca jest tak jak piszesz.
Proch nitrocelulozowy to obecnie standad stosowany powszechnie przy elaborowaniu amunicji. Nie jest prawdą, że amunicja snajperska uszkodziła by inna broń. Gwarantuje ze możesz wystrzelic pocisk np SWD z PK i nic złego się karabinowi maszynowemu nie stanie. Nie robi się tak tylko dlatego że to nie ekonomiczne. Amunicja do karabinów snajperskich jest lepiej wykonana, dokładniej wyważona, ma mniejszą tolerancję wykonania np odstępstwa kształtu. To kosztuje.
Rdzeń drogi kolego też przeważnie wykonany jest ze stali!
W karabinach powyżej 12,5 zdecydowanie częściej stosuje się twardsze materiały.
Płaski tor lotu pocisku jest składową prędkości i kształtu pocisku. Więc trudno się tu odnieść co od czego ma bardziej lub mniej płaski tor lotu.
Pozdrawiam

tadeks6 dwa tygodnie temu, 12 marca
0  1

Tzw amunicja specjalna określana jako szczególnie niebezpieczna , zazwyczaj niedostępna dla zwykłego Kowalskiego .
No chyba , że ma się dobre kontakty ;-)
Pozdro dla pasjonatów !!!

Adamo ponad tydzień temu, 12 marca 22:18
1  0

@tadeks6: jeśli potrzebujesz takiej amunicji, polecam fińską firmę Lapua. O ile masz pozwolenie i pieniądze możesz kupić ile potrzebujesz.

jacgol ponad tydzień temu, 13 marca 08:07
0  0

Gdzie to miało miejsce ?

Zobacz też

Pociski atomowe gotowe do jebut :D
T-72B3
Luksemburscy żołnierze
Witając nowy dzień
O zachodzie słońca..
Mała rzecz a cieszy
Husaria
Husaria
Husaria
JWK GROM
Jedyny makijaż mężczyzny ;)
Zbiórka JW FORMOZA ;)